پرنسس فوزیه، اولین همسر محمدرضا شاه پهلوی درگذشت...
باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

پرنسس فوزیه، اولین همسر محمدرضا شاه پهلوی درگذشت

پرنسس فوزیه فواد، اولین همسر محمدرضا شاه پهلوی، دیروز در سن ۹۲ سالگی درگذشت.فوزیه، دختر ملک فواد اول، پادشاه مصر بود بین سالهای ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۶ بود. او در سن ۱۸ سالگی و زمانی‌ که برادرش، ملک فاروق، در مصر حکومت می کرد، به عقد ولیعهد وقت ایران، محمدرضا پهلوی، در آمد و هنگام ورود او به ایران جشن بزرگی‌ در اقصی نقاط کشور برگزار شد.

حاصل ازدواج آنها دختری به نام شهناز بود که اولین فرزند پادشاه پیشین ایران محسوب می شود. فوزیه پس از هفت سال زندگی‌ مشترک، در سفری که به مصر داشت، از آنجا درخواست طلاق داد و آن دو در سال ۱۳۲۳ از یکدیگر جدا شدند. طلاق آنها سه‌ سال بعد رسما در ایران ثبت شد.

پرنسس فوزیه یک سال پس از آن با سرهنگ اسماعیل شیرین بک، وزیر دفاع وقت مصر، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های نادیا و حسین بودند.پس از کودتای ضد سلطنتی در مصر در سال ۱۹۵۲، عناوین سلطنتی فوزیه از او گرفته شد و ثروتش نیز مصادره گردید، اما او حاضر به ترک کشورش نشد و تا لحظه مرگش در شهر اسکندریه سکونت داشت. صفحه فیسبوک ملک فواد دوم، آخرین پادشاه مصر، در همین زمینه اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر این شاهزاده مصری، امروز از مقابل مسجدی در قاهره تشییع شد.

گفتنی است زمانی‌ که پرنسس فوزیه ملکه ایران بود، میدانی در تهران به اسم او نامگذاری شد که پس از جدا شدن از محمدرضا شاه پهلوی به "شهناز" و پس از انقلاب اسلامی به "امام حسین" تغییر نام داد. 



:: برچسب‌ها: پرنسس فوزیه , اولین همسر محمدرضا شاه پهلوی درگذشت , پرنسس فوزیه , تصاویر پرنسس فوزیه , عکس پرنسس فوزیه , همسران محمدرضاشاه , همسر اول محمدرضاشاه پهلوی , فوزیه , محمدرضا شاه , پهلوی , تصاویر محمدرضا شاه پهلوی , عکس محمدرضا شاه پهلوی , ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا