سرکه برای آرایش و زیبائی !
باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

                   

 

"سِرکه" یکی از مؤثرترین مواد زیبایی بخش پوست و مو است . برای این منظور ، از سرکه ی سیب استفاده می شود . افزون بر استفاده ی خارجی ، اگر صبح ها پیش از صبحانه ، مقدار کمی سرکه را با کمی عسل در یک لیوان کوچک آب گرم بریزید و بنوشید ، اثر خوبی بر روی پوستتان خواهد داشت .
 ؛ سرکه ی نرم کننده پوست
 
اگر یک فنجان سرکه ی سیب به آب وان بیافزایید و در آن حمام کنید ، پس از مدتی خواهید دید که پوستتان بسیار نرم و لطیف شده است .
 
؛ سرکه برای موها
 
اگر هنگام آبکشی قدری سرکه به آب اضافه کنید ، موهایتان ابریشمین و زیبا خواهد شد . سرکه ی سیب در از بین بردن شوره ی سر هم بسیار مؤثر است . کسانی که با این مشکل رو به رو هستند ، می توانند هنگام آبکشی موها مقداری سرکه به آب اضافه کنند .
 
یکی دیگر از خواص سرکه ی سیب این است که خستگی را رفع می کند . اگر با مقدار کمی سرکه و گلاب پشت و گردن و شانه و بازوها را به آرامی ماساژ دهید ، سر حال خواهید آمد . این کار پس از یک روز کار و فعالیت می تواند آرام بخش باشد و رفع خستگی کند ، بی آن که زیانی به بار آورد .
 
؛ سرکه های خوشبو
 
برای خوشبو کردن سرکه ، می توانید از گیاهان خشک خوشبو مانند گل بنفشه ، گل سرخ ، اکلیل کوهی یا عرق نعنا استفاده کنید .
 
؛ سرکه با گل های تازه
 
برای خوشبو کردن سرکه می توانید از گل های تازه ی معطر نیز استفاده کنید و قبل از هر آرایشی آن را به صورت بمالید تا صورت شاد و روشن و مرطوب شود .
 
؛ سرکه با گل سنبل یا یاس
 
این دو گل عطر بهتری به سرکه می دهند . از یک پیمانه سرکه ی سفید سیب و شش قاشق غذاخوری گلبرگ گل سنبل یا گل یاس و دو پیمانه آب استفاده کنید . سرکه و گل را مخلوط کنید و به مدت دو هفته در ظرف در بسته ای نگهداری کنید . سپس آب را به آن بیفزایید . می توانید از سرکه های معطر برای پوست و مو استفاده کنید .
 
؛ نکاتی درباره استحمام کردن
 
هرگز در آب داغ به مدت طولانی حمام نکنید . اگر پوست حساسی دارید و یا مویرگ های پوستتان به چشم می خورد ، هرگز با آب داغ حمام نکنید . حرارت آب باید کمی پیش از حرارت بدنتان باشد تا به پوست لطمه ای نخورد . اگر می خواهید استراحت کنید و آرامش بیابید، به مدت 15 دقیقه در وان آب نیم گرم دراز بکشید ، چشم هایتان را ببندید و دو حلقه ی خیار روی آن ها بگذارید . اگر از گیاهان برای لطافت و پاکیزگی پوست استفاده می کنید ، هرگز گیاه مورد نظر را در وان نریزید ؛ زیرا پس از حمام گرفتن ، ناگزیر خواهید بود مدتی وقت صرف کنید تا مقدار گیاهی را که به بدنتان چسبیده است ، جدا کنید و بشویید . برای استفاده از گیاهان بهتر است گیاه مورد نظر را در کیسه ای نخی بریزید و در آب وان قرار دهید .
 

به جای خود گیاه ، می توانید از عصاره یا آب آن استفاده کنید . در این صورت ، عصاره ی گیاه یا آب آن را به آب وان بیفزایید . بسیاری از گیاهان می توانند برای پوست مفید باشند . می توانید از این نوع گیاهان در حمام استفاده کنید . بهترین گیاه از این دسته گل بابونه است . می توانید گل بابونه را به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار دهید . این گیاه پاک کننده ی پوست است و به آن لطافت می بخشد . از گل بابونه برای رنگ کردن موها هم استفاده می شود .

                       




:: برچسب‌ها: سرکه , زیبائی , آرایش , گل بابونه , استحمام کردن , گل سنبل , گلهای تازه , سرکه های خوشبو , موها , سرکه برای موها , سرکه نرم کننده , پوست و مو , سرکه سیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 1248
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
reza در تاریخ : 1391/1/7/1 - - گفته است :
Salam vebet kheyli galeb bod age mishe be man ham sar bezan khosh hal misham va age mayel be tabadole link bodi man ro ba moshakhasate zir link kin bad khabar bede linket konam ba tashakor reza

عنوان.سلطان عشق

آدرس.http://dashing.loxblog.ir

<-CommentGAvator->
مرتضي در تاریخ : 1391/1/6/0 - - گفته است :
سلام
سال نو مبارك
با ارزوي بهترين ها براي تو


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا